سفارش تبلیغ
صبا ویژن


امام خمینی فیلسوفی واقعی، فرماندهی مقتدر، سیاستمداری باهوش و پدر

 

 

 

کنفرانس علمی "بررسی شخصیت و افکار امام خمینی (ره)در  انستیتو شرق شناسی وابسته به آکادمی علوم فدراسیون روسیه در شهر مسکو بر گزار شد.در این نشست شخصیت های برجسته علمی و فرهنگی ابعاد ,زوایای افکار و اندیشه امام خمینی ره را مورد بررسی قراردادند . 
سیدرضا سجادی سفیر ایران در روسیه در مورد شخصیت بر جسته امام خمینی طی سخنانی گفت : امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی شخصیتی با ابعاد و ویژگی های متفاوت بود که بندرت در یک فرد جمع می شود . وی افزود : امام فیلسوفی واقعی، فرماندهی مقتدر، سیاستمداری باهوش و پدری متواضع بود.
سجادی در مورد نحوه مبارزه امام خمینی ره علیه رژیم شاهنشاهی گفت: تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاهد بودیم که حرکت های آزادیبخش در جهان عمدتا بصورت چریکی انجام می گرفت در حالی که امام (ره) جنگ مسلحانه را انحراف می دانستند.
سفیر ایران در روسیه افزود : تئوری پیروی امام خمینی (ره) سه سیاست را دنبال می کرد که شامل بیداری مردم، حضور مردم در صحنه و مقاومت بود و ما شاهد بودیم که چطور حرارت مردم ، یخ ارتش خشن شاه را ذوب کرده و آنها را به آغوش مردم کشاند.
وی افزود: امام راحل(ره) برای مقابله با رژیم اشغالگر قدس دستور تاسیس ارتش ویژه نداد بلکه به فرمایش ایشان، آخرین روز ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس تعیین شد تا مردم انساندوست جهان علیه رژیم اشغالگر قدس تظاهرات اعتراض آمیز برپا کنند.
دیگر سخنران این اجلاس حجت الاسلام جواد اژه ای نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان اروپا بود وی در ادامه گفت: رژیم شاه می خواست پس از واقعه 15 خرداد سال 1342 با زیر سوال بردن مقام مذهبی امام (ره) مقدمات خلع لباس وی را فراهم آورد که با نامه علمای مبارز ایران، که آیت ا... العظمی خمینی (ره) را مجتهد دانستند این توطئه در نطفه خنثی شد.
وی گفت: امام خمینی (ره) تنها رهبر انقلابی دنیا است که پس از پیروزی انقلاب و در حالی که طرفدارانش حاضر بودند جان خود را نثارکنند ،بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی  مدل حکومتی مورد نظر خود را در ظرف مدت چهل روز به عرضه رای مردم گذاشت.
وی سپس به برگزاری 30 انتخابات دمکراتیک در سه دهه اخیر در ایران اشاره کرده و گفت: "سیستم انتخاباتی ایران دمکراتیک ترین سیستم در منطقه خاورمیانه است".
اژه ای گفت: انتخابات ایران فرمایشی نیست و به همین دلیل مردم از آن حمایت و استقبال می کنند.وی افزود: ما از نتیجه انتخابات پیش رو و اینکه کدام نامزد انتخاباتی پیروز خواهد شد، خبر نداریم.
وی در ادامه سخنانش همچنین به سیاست مستقل امام و تاکید وی بر عدم وابستگی به قطب های شرق و غرب اشاره کرده و گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حالی بر ادامه این سیاست تاکید داشتند که همه دنیا علیه ایران بود و جنگ هشت ساله علیه این کشور به راه انداختند که در آن ارتش صدام با میگ های روسی، میراژهای فرانسوی، سلاحهای شیمیایی آلمانی و توپ های انگلیسی به ایران حمله کرد.
اژه ای گفت: امروز حرکت های رهایی بخش در جهان با الهام از امام (ره) به مبارزه می پردازند که مقاومت 33 روزه جنبش حزب ا... لبنان و زمین گیر شدن نظامیان در برابر رژیم صهیونیستی در برابر نیروهای مقاومت غزه در مقاومت 22 روزه  از آن جمله است .
دیگر سخنران این اجلاس "ولادیمیر آلپاتوف" معاون انستیتو شرق شناسی آکادمی علوم روسیه گفت: ایران توانست در شرایط بسیار دشوار و تحت فشارهای بزرگترین قدرتهای جهان تحت رهبری آیت ا... خمینی مسیر پیشرفت را ادامه دهد که این واقعیت حائز اهمیت است.
وی امام راحل(ره) را رهبری توانا و متواضع و سیاستمداری خردمند دانست و گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بدون شک از شخصیت های بزرگ جهان در قرن بیستم و بزرگترین شخصیت ایران در عصر معاصر می باشد.
آلپاتوف گفت: هنگامی که بر اثر بحران شدید، زمام امور از دست حکومت شاه خارج شد، اهمیت فراوانی داشت که رهبری قدرتمند، هدایت امواج خروشان و میلیونی مردم ایران را برعهده گیرد و رهبری بی نظیر آیت ا... خمینی توانست پیروزی انقلاب و تاسیس حکومت جدید را تضمین نماید.
فرید اسدولین معاون شورای مفتی های در ادامه این نشست  گفت: امام خمینی (ره) نقش بسیار مهمی در برقراری گفت و گوی بین مذاهب اسلام و مسیحیت و تعامل میان این دو مذهب بزرگ جهانی ایفا کرد. وی افزود : بیش از ده سال از این گفت و گوها میان اسلام و مسیحیت که میان جمهوری اسلامی ایران و کلیسای ارتدوکس روس جریان دارد سپری می شود .
گفت و گوهای اسلام و مسیحیت ارتدوکس از سال 1997 و هر دو سال یکبار به نوبت در تهران و مسکو برگزار می شود و دور هفتم این گفت و گوها قرار است سال آینده در تهران برگزار شود.
اسدولین امام خمینی (ره) را رهبر مذهبی عظیم الشان دانست که در میان مسلمانان جهان از جمله در میان جامعه اسلامی روسیه از محبوبیت بالایی برخوردار است .
وی سپس به تشریح روابط روسیه با ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: در دو دهه اخیر روابط دو کشور همسایه بعد روحانی یافته است.
معاون شورای مفتی های روسیه با اشاره به سکونت بیش از 20 میلیون مسلمان در روسیه، جامعه اسلامی این کشور را عامل مهمی در توسعه روابط روسیه با ایران دانست.
وی ازجمله به نامه حضرت امام (ره) به "میخاییل گورباچف" رییس جمهوری سابق شوروی اشاره کرده و گفت:"راویل عین الدین" (رییس شورای مفتی های روسیه) در سال 1989 در فرودگاه مسکو از جمله کسانی بود که از فرستادگان و حامل نامه امام (ره) استقبال کرد و به همین دلیل مسلمانان روسیه به نحوی در این موضوع مشارکت داشتند.
اسدولین سپس به حمایت ایران از روسیه در عضویت در سازمان کنفرانس اسلامی اشاره کرد و گفت: این موضع اصولی ایران پنج سال پیش باعث شد تا روسیه در سازمان مذکور به عنوان عضو ناظر حضور یابد.
این رهبر مسلمانان روسیه در ادامه سخنان خود به تعامل ایران و جامعه اسلامی روسیه در مجامع و کنفرانس های بین المللی اشاره کرده و ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها بیش از پیش توسعه ی



کلمات کلیدی :
برچسبها:


خادم شهدا: محمدتقی امانی
شلمچه: