سفارش تبلیغ
صبا ویژن


این بچه، فرماندهی گردان تخریبه؟

داخل که شدیم، دیدم بسیجی نوجوانی توی ستاد فرماندهی نشسته. گفتم: «بچه بلند شو برو بیرون. الان اینجا جلسه‌اس.»
یکی از کسانی که آنجا بود، سرش را به گوشم نزدیک کرد و گفت: «این بچه، فرمانده‌ی گردان تخریبه.»



کلمات کلیدی :
برچسبها:


خادم شهدا: محمدتقی امانی
شلمچه:


فتح فاو \ مرهون ایثار غواصان بود

فتح فاو " مرهون ایثار غواصان بود 

ایثار و حماسه شهدا تحت آموزش مراکز فرهنگی ظهور نکرد. 
سردار رسول یاحی در خصوص نقش غواصان در جنگ گفت : 
در چند عملیات سرنوشت ساز به ویژه در " فتح فاو " مأموریت اصلی را غواصان با تلفات بسیار کم انجام دادند.



کلمات کلیدی :
برچسبها:


خادم شهدا: محمدتقی امانی
شلمچه:


ماشینو گل بزنین واسه ی عروس!

از شهردای یک بنز داده بودند بهش . سوارش نمی شد. فقط یک بار داد ازش استفاده کردند؛ داد به پرورشگاه. عروسی یکی از دخترا بود. گفت « ماشینو گل بزنین واسه ی عروس.»
.
.
.



کلمات کلیدی :
برچسبها:


خادم شهدا: محمدتقی امانی
شلمچه:


کمی آهسته تر به کجا می روی

این عکس متعلق است به آخرین وداع فرزندان سردار شهید کازرونی 
که در عملیات والفجر 4 به اوج رفت .
کمی آهسته تر به کجا می روی

 

بدون زینبت تو چرا می روی؟؟

کمی آهسته تر به کجا می روی

بدون زینبت تو چرا می روی؟؟

مَهلل مَهلا... حسین

یابن الزهرا... حسین

دل من اسیردام گیسوی تو حسین

تپش های دلم نام نیکوی تو

به زخم دل من یا اَخا مرهمی

پس ازتو برایم کو دِگر محرمی

مَهلل مَهلا ...حسین

یابن الزهرا... حسین


شادی روحش صلوات



کلمات کلیدی :
برچسبها:


خادم شهدا: محمدتقی امانی
شلمچه:


فرمانده لشکر ؟ بی دست؟

تو جبهه هم دیگر را می دیدیم.وقتی برمی گشتیم شهر، کم تر. همان جا هم دو سه روز یک بار باید می رفتم می دیدمش. نمی دیدمش، روزم شب نمی شد. مجروح شده بود.نگرانش بودم. هم نگران هم دلتنگ. نرفتم تا خودش پیغام داد « بگید بیاد ببینمش.دلم تنگ شده. » خودم هم مجروح بودم. با عصا رفتم بیمارستان. روی تخت دراز کشیده بود. آستین خالیش را نگاه می کردم. او حرف می زد، من توی این فکر بودم « فرمانده لشکر ؟ بی دست؟ » یک نگه می کرد به من، یک نگاه به دستش، می خندید.
می پرسم « درد داری ؟ » می گوید « نه زیاد.» - می خوای مسکن بهت بدم؟ - نه. می گیم « هرطور راحتی.» لجم گرفته. با خودم می گویم « این دیگه کیه ؟ دستش قطع شده، صداش در نمی آد.»



کلمات کلیدی :
برچسبها:


خادم شهدا: محمدتقی امانی
شلمچه:


عاشقان را سر شوریده به پیکر عجب است.

یک روز استاد توی کلاس درس گفت: تمام عضله های بدن از مغز دستور می گیرند. اگر ارتباط مغز با اعضای بدن قطع شود ، حرکت و فعالیت آنها مختل می شود و اگر هم واکنش داشته باشند ، غیر ارادی و نامنظم است. یکی از دانشجویان که سن بیشتری نسبت به بقیه داشت و همواره خاموش بود ، بلند شد و گفت: ببخشید استاد! وقتی ترکشِ توپ سرِ رفیقِ من را از زیر چشم هایش برد ، زبانش تا یک دقیقه الله اکبر می گفت!



کلمات کلیدی :
برچسبها:


خادم شهدا: محمدتقی امانی
شلمچه:


یادواره شهدای روستای وجنی

shahid ghabnar amani

به گزارش« اهروصال »این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید و خیرمقدم گویی سرهنگ سید تقی طه فرمانده سپاه ناحیه اهر آغاز شد.
آیت اله جواد حاجی زاده امام جمعه شهرستان اهر دومین سخنران این مراسم بود وی ضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) به اهمیت برگزاری یادواره های شهداء پرداخت و این گونه برنامه ها را گامی در جهت مبارزه با طرحهای تهاجم فرهنگی دشمنان برای تضعیف نظام اسلامی دانست.
سخنران بعدی این همایش سردار رحیم نوعی اقدم از فرماندهان و یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس می باشد وی از همرزمان شهیدان باکری و دیگر فرماندهان بوده است که در سینه خود پراز خاطرات تلخ و شیرین شنیدنی است, سخنرانی وی مورد توجه عزاداران و بسیجیان حاضر در این مراسم قرار گرفت.
نوعی اقدم با بیان اینکه در زمان آغاز جنگ حتی برای جابه‌جایی گلوله‌های آرپی جی حتی کیف حمل آن را نداشتیم از کیسه استفاده می‌کردیم ادامه داد: در آن زمان امام (ره) ما را به سلاح خداوند مجهز کرده بود و وارد میدان شدیم و با اتکا به خداوند توانستیم در جنگ به پیروزی برسیم.
نوعی اقدم با اشاره به نقش ولایت فقیه افزود: تا زمانی که خرمشهر آزاد نشده بود تمام تئوریسین‌های دنیا معتقد بودند که عراق پیروز میدان خواهد شد چون تمام دنیا از آنان پشتیبانی می کرد. و آمریکا برای ایجاد صلح شرایطی را از جمله حذف ولایت فقیه و نابودی سپاه و بسیج را از جمهوری اسلامی خواستار بود چون تنها فردی که توانست جلوی استکبار بایستد امام (ره) بود.
وی تصریح کرد: تا زمانی که کشوری رهبر نداشته باشد به هیچ وجه پیروز نخواهد شد.
سردار نوعی اقدم، برادر شهید سلیم و سلمان نوعی اقدم در ادامه به بیان خاطراتی از شهادت دو برادرش که دانشجوی رشته پزشکی بودند پرداخت.
فرمانده ارشد سابق سپاه جنوب کشور دستان دو تن از پدران شهداء روستای وجنی را بوسید و به مقام شهداء والامقام این منطقه ادای احترام کرد.
مداحی توسط کربلایی محمد میرزایی و احسان اباعبدالله الحسین پایان بخش این مراسم معنوی بود.



کلمات کلیدی :
برچسبها:


خادم شهدا: محمدتقی امانی
شلمچه:


درسی از شهید محمود کاوه به برخی از مسئولین نظام

فرمانده بود اما برای گرفتن غذا مانند بقیه رزمنده ها توی صف می ایستاد. سر صف غذا هم جلویی ها به احترامش کنار می رفتند، می خواستند او زودتر غذاش رو بگیره. او هم ناراحت می شد ول می کرد و می رفت... نوبتش هم که می رسید آشپزها غذای بهتر براش می ریختند، او هم متوجه می شد و می داد به پشت سریش...!



کلمات کلیدی :
برچسبها:


خادم شهدا: محمدتقی امانی
شلمچه:


چادرت سنگر توست خواهرم




کلمات کلیدی :
برچسبها:


خادم شهدا: محمدتقی امانی
شلمچه:


وصیت نامه شهید بزرگوارقنبر امانی

شهید قنبر امانی

 

شهید قنبر امانی:

وصیت نامه شهید بزرگوارقنبر امانی

 بسمه تعالی

 ای کسانیکه ایمان آوردید جهت چیست که چون امر شود که برای جهاد در راه دین خدا خارج شوید چون بار گران به خاک زمین سخت دل بسته اید آیا راضی به زندگانی دنیا عوض حیات ابدی آخرت شدید در صورتی که متاع در پیش عالم آخرت بسیار اندک و ناچیز است. خدایا شکر می کنم که به بنده حقیرو ذلیل توفیق دادی در این امتحان که بندگانت را به امتحان می کشی شرکت کنم و تو را قسم می دهم به احترام خون این شهداء که تا به حال تو را نشناخت ی م تو خودت را بما بشناسان خدایا از تو می خواهم که بما صبر عطا کنی تا در برابر مشکلات و موانع و در سختیها جنگ کردن مقاوم باشیم خدایا از تو می خواهیم که بما توفیق قدرت و نیر و بده تا در میدان جنگ پایمان نلرزد و تا آخرین قطره خونی که در بدنمان وجود دارد در راه رضای تو با دشمنان دین وقرآن مقابله کنیم . خدایا تو میدانی که هیچ کدام از امام حسین ( ع) والاتر نیستیم و هیچ راه بهانه ای بر ما نیست خدایا بنده هم در این راه مقدس که حتی سرور شهیدان امام حسین ( ع) با خانواده عزیزش همگی بشهات رسیدند باید از پدر و مادر و برا د ر جدا شوم و در این راه مقدس بشهادت برسم .

خدایا بنده غیر از تو امید دیگری ندارم

خدایا تو خودت ما را ببخش و بیامرز :

و اما شما ای ملت همیشه در صحنه بنده حقیر کوچکتر از آن هستم که به شما پیامی بدهم این تنها پیام بنده است بلکه پیام تمام شهدا است که همه شان گفتند و به سوی معبو دشان پر کشیدند .

 ای برادران و سایر کسانیکه در مسجد و در مجلس امام حسین ( ع) هستید و به یا لیتنا گوش میدهید اگر می خواهید معنی و مفهوم یا لیتنا را بفهمید بیائید به جبهه که در آنجا امام حسین ( ع) را خواهید شناخت و شعار میدادند ولی زمانیکه جنگ شدت گرفت اکثرا کسانی شدند که از پشت به انقلاب اسلامی ضربه زدند ای کسانیکه به یا لیتنا گوش میدهید شما هم مثل آنها نباشید و امام عزیز را تنها نگذارید تا مبادا امام زمان از ما ناراحت باشد و کربلا رفتن ، حسین وار جنگ کردن میخواهید.

 و اما شما ای برادران و ماد ر و خواهران : آفتاب زندگی زود غروب میکند . چه بهتر که در این مدت کم راه انسان خدائی باشد و خدا راه خوب را به او نشان بدهد و خداوند به من توفیق داد که در راه امام که همان راه خداست جان بازم و اگر شما مرا به کربلا روانه کرده اید که در راه امام حسین ( ع) و شهداء جان بازم پس دیگر ناراحتی و بی تابی چرا ؟

 ما درجان : هر مالی خمسی دارد و باید خمس آنرا داد و من فکر میکنم بهترین ثروت تو فرزندانت هستند پس اگر در راه خدا شهید شدم خمس فرزندانت حساب کن و وقتی خبر شهادتم را شنیدید دعا کنید تا خدا مرا از شهدا جدا نکند و قربا نی شما را قبول کند و اصلا اظهار ناراحتی نکنید تا دشمنان و منافقان بی خبر از اسلام شاد شوند و از شما برادران میخواهم امام را دعا کنید و از ته دل مقلد امام باشید که خط اصیل مکتب تعالی بخش اسلام است و تا نثار جان از امام و روحانیت مبارزدست نکشید .

 در آخر سخنی چند به برادران پاسدار و فرماندهان عزیز انقلاب اسلامی دارم : برادران پاسدارو فرماندهان عزیز اسلام به موقعیت خویش آگاه باشید و از نعمت پاسداری و فرماندهی بهره مند باشید باید بکوشید که از عهده این امتحان الهی سرافراز و خود ساخته بیرون آئید .

 مبادا که پاسدا ر ی و فرمانده بودن شما را بفریبد و به هلاکت اندازد پاسداری را وسیله تقرب به خدای تعالی و کسب فضائل کنید پاسداری و فرماندهی را با فروتنی و مهربانی وگذشت وایثار و امانت و صدق و صفا رحمت و محبت بیامیزید تا این بار سنگین و امانت الهی را به سر منزل مقصود برسانید و توشه راه آخرت را از همین جا با خود بردارید . و در آخراز همه شما عزیزان می خواهم بنده حقیر را حلال کنید واز تمامی دوستان و آشنایان برایم حلیت بطلبید .

 ( و السلام علیکم و رحمه الله وبرکاته)

 خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار .

 65/ 9/ 12 آذر ماه چهارشنبه ساعت 12 ظهر "



کلمات کلیدی :
برچسبها:


خادم شهدا: محمدتقی امانی
شلمچه:


<      1   2   3   4   5   >>   >