سفارش تبلیغ
صبا ویژن


حجاب

 

 

 

حجاب امروزه در جامعة ما در بسیاری از قسمتها کأن لم یکن شده است و به قول اهل علم اینگونه حجاب نقص غرض است چون هدف از حجاب دفع جلوه گری زن در محیط جامعه است که امروزه با این لباسها این جلوه گری دو چندان شده است و پیدا بودن حجم بدن زنان و البته با لباسهای چنین و چنان بر جلوه گری آنان افزوده است و این اصلا هدف و غرض از حجاب را تحصیل نمی نماید . پس باید این قانون در کشور ما بازنگری شود و ابعاد و خطوط قرمز آن و مجازاتهای عبور از این خطوط قرمز ، به طور روشن و صریح بیان شود ، آدم از این وضعیت یاد آن مثل شتر مرغ می افتد که نه شتر است و نه مرغ ، باید تکلیفمان لااقل برای خودمان روشن شود و بدانیم که می خواهیم برای رفع این آشفته بازار چه کنیم و البته شتر سواری دولا ، دولا نمی شود ، قانون پوشش بدین شکل که در کشور ما موجود است در هیچ کشوری وجود ندارد پس نیاز به تعریف و مشخص نمودن الزامات در پوشش استاندارد یک ایرانی است که می خواهد در اجتماع حضور پیدا کند . امروز دیگر نمی توان با یک جمله : « موهایت را بپوشان » ! کار را درست کرد که راههای فرار از این قاعده بسیار شده است آنهم از پس و پیش و بالا و پایین !! امروز باید در جامه ما هنجار و ناهنجار در مورد حجاب زنان ما معرفی شود و در مورد نابهنجاریها به طوری تبلیغات گردد که افراد بی حجاب حداقل دیگر نتوانند اینچنین گستاخانه قانون را زیر پا بگذارند و در جواب توصیه های اخلاقی دیگران با عتاب و خطاب صحبت نمایند . این امر نشان بر آن دارد که ما در تبلیغ معروف و زیبا هنجار جلوه دادن آن و معرفی ابعاد زشت بی حجابی موفق نبوده ایم و حتی به قول یکی از مسئولین امروز خود امر به معروف و نهی از منکر به عنوان بزرگترین عامل جلوگیری از فساد اجتماعی جامعه اسلامی ، « معروف » نشده است یعنی به عنوان یک عمل پسندیده در جامعه شناخته نمی شود و از قاعده منکر شدن معروف و معروف شدن منکردر آخرالزمان مستثنی نیست .

مطلب دیگر بحث امنیتی حجاب و از بین بردن امنیت توسط بی حجابان است که فرد بی حجاب در قدم اول امنیت اجتماعی خودش و حتی امنیت جانی خودش را به مخاطره می اندازد و گام در یک مسیر جنون انگیز و پر خطر می گذارد و با زیاد شدن اینگونه افراد در جامعه بستری محیا می شود که دیگران هم که در این جنون انگیزی سهیم نمی باشند . دچار ترکشها و آفتهای این بستر سازی فساد و ناامنی شوند .

اصلاً تبعات بی حجابی مانند شخصی است که از چراغ قرمز رد شده است ! یعنی همانطور که شخصی که از چراغ قرمز عبور می کند برای خود و دیگران ایجاد نا امنی می کند این مطلب برای فرد بی حجاب هم صادق است ، اما امروز زشتی این مطلب که فلان فرد از چراغ قرمز رد شده است و توجه به تبعات فاجعه آمیز آن در اکثر قریب به اتفاق افراد جامعه نهادینه شده است و این عمل را بد می دانند ولی فاجعه بی حجابی برای اکثر افراد زمانی آشکار می شود که گرفتار نیش سمی مار خوش خط و خال شهوت انگیزی شوند و نا آگاهانه و آگاهانه فاجعه های بزرگتری از فاجعه یک تصادف ( که با رد شدن از چراغ قرمز بوجود آمده است ) را به وجود می آورد . جدا از این مسئله اگر فردی که از چراغ قرمز عبور کرده قوانین اعتباری بشری را زیر پا گذاشته است در حالی که فردی که از خطوط قرمز حجاب عبور کرده است و قوانین الهی را که با تکوین و تشریع عالم در ارتباط است زیر پا گذاشته است و حالا جالبی این مطلب اینجاست که مجازات آن یکی هر روز بیشتر می شود بر عکس این که مجازاتهای در نظر گرفته شده برای بی حجاب هر روز در محیط اجرا کم رنگتر می گردد و همانطور که در مواردی که به نظم و مقررات اجتماعی مربوط است مثل عبور از چراغ قرمز و امثالهم از دو طریق عمل می شود در مورد بی حجابی و عبور از خط قرمز حجاب هم همینطور باید باشد و آن دو راه یکی فرهنگسازی از طریق رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی و دیگری گذراندن مجازاتهای مالی و غیر آن برای باز دارندگی می باشد که این دو با هم در جهت انضباط اسلامی جامعه و سلامت روانی و امنیتی اجتماع مفید و موثر خواهد بود ان شاء الله



کلمات کلیدی :
برچسبها:


خادم شهدا: محمدتقی امانی
شلمچه: