سفارش تبلیغ
صبا ویژن


تمنیتُ لو کنتُ ایرانیة (کاش ایرانی بودم)

برایم جالب است که ببینم مردم منطقه،‌ در 31 ساله شدن انقلاب، چه نگاهی به ایران و ایرانیان دارند. سری به یکی از مهمترین سایت‌های خبری عربی می‌زنم: «الجزیـــره».

«إیران تحتفل بذکرى ثورتها» (ایران سالگرد انقلابش را گرامی‌ می‌دارد) + تیتری است که این سایت قطری برای خبر جشن‌های انقلاب انتخاب کرده است. نگاهی به کامنت‌های خبر می‌اندازم:

 


یک عربستانی، که در مقابل پیشرفت علمی‌ ایران در دانش‌های انرژی هسته‌ای، ساخت و پرتاب ماهواره، شبیه‌سازی، روبات، لیزر، نانو و ... شگفت‌زده شده، می‌نویسد:


«انا لا أتفاجأ لو ان ایران اختبرت قنبله ذریه حتى من قبل 5 سنوات ولا اتفاجأ انهم وصلوا المریخ و لکن الذی لا اصدقه و لایمکن حتى اتخیله ان العرب یستطیعون ان یصنعوا معجون اسنان او حتى عود کبریت فالى الامام ایها الشعب الایرانی العزیز اما نحن فلم یبقى لنا غیر الذل و الهوان و ...»

من غافلگیر نمی‌شوم اگر ایران  قبل از پنج سال دیگر بمب اتمی‌اش را آزمایش کند، و غافلگیر نمی‌شوم اگر آنها به مریخ بروند، اما آن چیزی را که تایید نمی‌کنم و حتی نمی‌توانم فکرش را بکنم این است که عــرب‌ها بتوانند یک خمیر دندان یا حتی یک چوب کبریت بسازند، پس به پیش بروید ای مردم عزیز ایران که برای ما چیزی جز ذلت و حقارت و ... نمانده است.


فاطمه از الجزائر می‌نویسد: کاش من هم یک ایرانی بودم:

«هزنی کلام السید نجاد شاهدت الخطاب مطولا على قناة العالم . یاریت یجرأ احد عربی ان یقول شیء قلیل من ما قاله. حتى اننى تمنیت لو کنت ایرانیة. انا اکره الاستسلام.»

سخنرانی (22بهمن) احمدی نژاد مرا به لرزه انداخت، سخنرانی را به صورت کامل از شبکه العالم دیدم. ای کاش یک عرب جرات می‌کرد تا کمی ‌از چیزهایی را که او گفت بگوید. آرزو می‌کنم که ای کاش ایرانی بودم، من از تسلیم شدن بیزارم.


لیلى از مراکش می‌نویسد:

«الف مبروک للثورة الاسلامیة فی ایران. الف مبروک لکل الانجازات العلمیة و التقنیة ... الله معکم و نحن المضطهدین معکم ایضا، الى الامام.»

هزاران تبریک به انقلاب اسلامی ‌ایران، هزاران تبریک به  همه موفقیت‌های علمی ‌و فناوری ... خدا با شماست و ما مظلومان با شماییم ... به پیش بروید.


أحمد که از سخنان ضد آمریکایی مقامات ایرانی به وجد آمده، می‌نویسد:

«‌هاکذا هی الحریة ماأحلاها. أنا استمعت لکلمة نجاد الیوم التی تحدی فیها لغرب و یالها من کلمه و یاله من رجل و الله أن أحسد الإیرانیین علی‌هذه الحریة وصرت أستحیی من عروبتی و أتمنی أن یکون حکام العرب العملاء مثل حذاء نجد فقط لا أکثر. ألف ألف مبروک لکم یا أمتنا التی نعول علیها بعدما فقدنا من نعول علیه.»

این همان آزادگی است و چقدر شیرین است، من سخنان رئیس جمهور ایران را امروز (22بهمن) شنیدم که غرب را تهدید می‌کرد، احسنت بر این سخنرانی، به خدا قسم به ایرانی‌ها به خاطر این آزادگی حسادت می‌ورزم و از عرب بودن خود شرمگین هستم، آرزو می‌کنم که کاش حاکمان عرب فقط مثل کفش رئیس جمهور ایران بودند نه بیشتر! هزاران هزار تحیت بر شما ای امت ما، که امید ما به شماست در زمانه ای که هیچ امیدی نداریم.

?

در کل، 14 نفر 18 کامنت گذاشته اند که با کسر 2 ایرانی عرب، 12نفر غیر ایرانی درباره انقلاب ایران نظر داده اند.

از این مجموع، 2 نفر (با دو کامنت) مخالف انقلاب هستند که یکی‌شان طرفدار رژیم سابق عراق است. 1 نفر (با دو کامنت) بی‌طرف است و 9 نفر (با 12 کامنت) طرفدار انقلاب اسلامی ایران. البته برای آنکه به نتایجی کاملا دقیق برسیم به نمونه آماری گسترده ای نیاز است و این فقط مشتی است نمونه خروار.


?


سایت فرانس 24 هم بخش عربی دارد. خبری زده با عنوان «ذکرى قیام الثورة الإسلامیة: الأحداث ساعة بساعة» (گزارش ساعت به ساعت رویدادهای تهران در سالگرد انقلاب اسلامی) اما در این گزارش، بزرگترین رویداد تهران در سالگرد انقلاب نادیده گرفته می‌شود.

در پایین خبر فقط یک کامنت وجود دارد، آن هم در حالگیری اساسی از این سایت فرانسوی:

 

قاسم از کویت:

«انقلاب سقوط نمی‌کند، 4 انگشت فاصله است بین حق و باطل (اشاره به فاصله چشم و گوش) و بین پوشاندن و پرده افکندن از حقیقت.

ای فرزندان سارکوزی! میلیون‌ها نفر برای پشتیبانی از انقلاب تظاهرات کردند ولی شما فقط بر روی کسانی که دوستشان دارید زوم می‌کنید، بله می‌دانیم که آرزوی شما نابودی نظام ایران است اما به زودی خواهید دانست که چه کسی ساقط می‌شود. ایران در مقابل شما تسلیم نمی‌شود، ای غربی‌ها! این رویاست که در طول تاریخ شما همیشه رئیس باشید و غیر شما بنده و مطیع»

?

این پیام‌ها، دقیقا همان چیزی است که آمریکا و غرب را از دست ایران به شدت عصبانی و هراسان کرده است. نهضت بیداری اسلامی‌ شدت گرفته و ایران به یک الگو برای کشورهای اسلامی تبدیل شده است.

امروز اقبال لاهوری، پرشورتر از هر روز، فریاد برمی‌آورد و مسلمانان جهان را به بیداری از خواب غفلت فرامی‌خواند:
«هر ذره این خاک گره خورده نگاهی است/ از هند و سمرقند و عراق و همدان خیز/ از خواب گران، خواب گران، خواب گران، خیز ...»

ایرانِ امروز، در جهان اسلام جریانی را رهبری می‌کند که به ایجاد تمدن بزرگ اسلامی ‌می‌اندیشد تا همانند عصر پدرانمان: ابن سینا و ابوریحان و خوارزمی ‌و فارابی و خیام و  ... بار دیگر چشمان چشم‌آبی‌ها را به عظمت علمی ‌و فرهنگی تمدن اسلامی‌ خیره سازد.

تا آن زمان که انقلاب ایران، پشتوانه مردمی ‌داشته باشد هیچ تهدید نظامی ‌کارساز نیست و این انقلاب همچنان به بیداری اسلامی‌ و تبلیغ ایستادگی در برابر زیاده خواهی‌های غرب خواهد پرداخت. بنابراین نخستین قدم برای حذف خطر بزرگ انقلاب ایران، حذف مردم از پشتوانه این انقلاب و بی‌اعتماد کردن و دلســرد کردن آنها است که در آن صورت با یک موشک می‌شود فاتحه انقلاب و بیداری اسلامی را خواند.

مدیران بی‌بی‌سی، voa و ... که در جنگ تحمیلی، خروار خروار بر سر ما بمب می‌ریختند، حالا هر روز نگران پایمال شدن حقوقمان در انقلاب شده‌اند. اینانی که در طول 8 سال جنگ نابرابر، هزاران ندا را با دست‌های خود خفه کردند، حالا  دلشان برای رفتن یک ندا تنگ شده است.

?

دشمن مترصد است و لحظه به لحظه در انتظار سوژه‌. انتخاباتی برگزار شد. حضور 85درصدی مردم در پای صندوق‌های رای انقلاب، به یکباره ضربه ای مهلک بود بر همه برنامه‌های غرب. در این میان، یک غفلـــت (که استمرار آن به خیانت انجامید)، ضربه‌ای بر پیکره انقلابی زد که قرار بود تمدن غرب را به چالش بکشاند.

اینکه یک نامزد از خانواده انقلاب، احتمال تقلب بدهد و اعتراض کند ملامتی ندارد، اما اینکه فقط با فاصله چند ساعت از پایان رای‌گیری و در یک فضای کاملا احساسی، با قاطعیت تمام اعلام کند تقلب شده است و قبل از بررسی علمی ‌دلایلش، هوادارانش را بر ضد نهادهای قانونی کشور به خیابان‌ها بکشاند، شایسته و زیبنده نامزدی نبود که بر قانونمداری و عقلانیت تاکید و از حاکم شدن روحیه قانونگریزی و هیجانی بر کشور، احساس خطر می‌کرد: «من از این روحیه احساس خطر می‌کنم.»

 

لینک وبلاگ، یکی از 9 رای آقای موسوی، متعلق به نویسنده آن وبلاگ است

(احمدی نژاد 395، موسوی 9، رضایی 2، کروبی1)


دلایل مطرح شده برای تقلب، توان آن را نداشت که ثابت کند در مقابل دیدگان 100,000 ناظر سه نامزد پیروز نشده، تقلبی با گستردگی 11,000,000 رای رخ داده است.

بسیاری از رای‌دهندگان به آقای موسوی از جمله دکتر جوادی‌یگانه (استاد جامعه شناسی دانشگاه تهران) + ،‌ دکتر کواکبیان (مسئول ستادهای مردمی‌ ایشان)، محمد اسفندیاری (چهره فرهنگی و حوزوی)، سعدالله نصیری (نماینده اصلاح‌طلب) و ... حاضر به پذیرش ادعای بزرگ و غیرعلمی تقلب نشدند.

با این وجود، حتی اگر تمامی صندوق‌های مورد اعتراض نامزد معترض هم باطل می‌شد، فقط چند در صد از کل آرا، آن هم از هر 4 نامزد، حذف می‌شد و هیچ  گونه تغییری در ترتیب نامزدها به وجود نمی‌آمد.

بررسی تک‌تک شبهات مطرح شده پیرامون انتخابات، در سایت الف (منتقد دولت)

?


بگذریم ...

لو کنت ایرانیه ... انا اکره الاستسلام ... لم یبقی لنا غیر الذل ... الله معکم و نحن المضطهدین معکم ایضا ... یا امتنا ... الی الأمام ایها الشعب الایرانی العزیز ...

إلی الأمـام ... به پیـــــــش!



کلمات کلیدی :
برچسبها:


خادم شهدا: محمدتقی امانی
شلمچه: