سفارش تبلیغ
صبا ویژن


مدگرایی
انسان همواره، به خصوص در دوران نوجوانی و جوانی تنوع طلب، نوگرا و لذت خواه است. اسلام که دینی جاوید و جامع است، نه تنها جلوی گرایش های فطری بشر را نگرفته، بلکه با بیان چارچوب ها و ایجاد بینش و ارائه ی الگوی عملی، سعی کرده به این گرایش های درونی جهت و عمق ببخشد; لذاست که در معارف و مسائل دینی و سیره ی ائمه(علیهم السلام) برای مدها و الگوهای بهنجار، حدود و مرزهایی تعیین شده تا از افراط و تفریط جلوگیری شود.

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :
برچسبها:


خادم شهدا: محمدتقی امانی
شلمچه:


یه روز یه ترک و یه رشتی و یه اصفهانی ...

یه روز یه ترک بود ...

sattarbagher.jpg

اسمش ستار خان بود، شاید هم باقر خان.

شجاع بود و نترس.

در دوران استبداد که نفس کشیدن هم جرم بود ، با کمک دیگر مبارزان ترک، در برابر دیکتاتوری ایستاد  او برای مردم ایران، آزادی می خواست و در این راه، زیست و مبارزه کرد و به تاریخ پیوست تا فرزندان این ملک، طعم آزادی و مردمسالاری و رهایی از استبداد را بچشند.

 

 

 

یه روز یه رشتی بود...

d985db8cd8b1d8b2d8a7-daa9d988da86daa9-d8acd986daafd984db8c (1).jpg

اسمش میرزا کوچک خان بود، میرزا کوچک خان جنگلی.

او می توانست از سبزی جنگل های شمال و از دریای آبی اش لذت ببرد و عمری را به خوشی و آرامش سپری کند اما سرزمین اش را دوست داشت و مردمانش را  و برای همین در برابر ستم ایستاد . آنقدر که روزی سرش را از تنش جدا کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

یه روز یه اصفهانی بود...

all pic (6782).jpg

اسمش حسین خرازی

وقتی عراقی ها به کشورش حمله کردند، جانش را برداشت و با خودش برد دم توپ و گلوله و خمپاره.

کارش شد اطاعت از رهبرش و دفاع از مردم سرزمینش، از ناموس شان و از دین شان.

آنقدر جنگید و جنگید تا در یکی از روزهای آن جنگ بزرگ، خونش بر زمین ریخت و خودش به آسمان رفت.

 

 

 

یه روز یه ...
ترک و رشتی و فارس و کرد و لر و اصفهانی و عرب و ... !

2522.jpg

تا اینکه یه عده رمز دوستی ما رو کشف کردند و به صرافت شکستن قفل دوستی ما افتادند و از آن پس "یه روز یه ... بود" را کردند جوک تا این ملت، به جای حماسه های اقوام این سرزمین که به عشق همدیگر، حتی جانشان را هم نثار کرده اند، به "جوک ها " و "طعنه ها" و "تمسخرها" سرگرم باشند و چه قصه غم انگیزی!



کلمات کلیدی :
برچسبها:


خادم شهدا: محمدتقی امانی
شلمچه:


زمان ،زمان امتحانهاست.

حرف اول:

امام خمینی:"پنجاه سال عبادت کرده اید و خدا قبول کند، یک روز هم یکی از این وصیتنامه‏ها را بگیرید و مطالعه کنید و تفکر کنید"

حرف دوم:

زمان،زمان گلچین شدنهاست.

و خلاصه زمانها و دقایق،لحظاتی هستند که می ش

از وصیتنامه شهید مهدی قربانی از شهدای شلمچه:

اگر بنده شهید شدم روی قبرم نام بسیجی را بنویسید.

چون به بسیجی ها خیلی علاقه دارم.

زمان ،زمان امتحانهاست.

ود به آنها قسم خورد.

حرف آخر:

پیامی برای دیروز،امروز و فردای ما.

همین.



کلمات کلیدی :
برچسبها:


خادم شهدا: محمدتقی امانی
شلمچه:


ساختار نوین جامعه اسلامی و نقش متفاوت خواص و عوام
  ...بعد از محرم سالهای 1342 و 1357 ، محرم الحرام  1388 و قیام خودجوش 9 دی 88 مهمترین برگ زرین تاریخ مردم مومن ایران اسلامی است که حجاب غفلت و خمودگی و مسامحه را کنار زده و فریب افراد و رسانه های منافق و غیر معتقد به ولایت فقیه را نخورد و نه تنها ساختارهای اجتماعی مرسوم و رایج را که الزاما خواص و نخبگان واسطه امام و امت هستند را به چالش کشید ، بلکه در گامی بلند و استوار آمادگی برای لبیک نهائی به منجی عالم بشریت حضرت امام مهدی را به اثبات رساند و عملا ساختاراجتماعی نوینی را بر جهانیان عرضه نمود که  عوام نه تنها به روزمره خویش گرفتار نگشته اند ، بلکه خواص و نخبگان نیز تنها راه درک خواست واقعی امام امت نیستند و پاکباختگان اندیشمند و مومن اما بی نام نشانی نیز هستند که در عین سادگی و گمنامی نقش خواص را بر عهده گرفته و شاکله زیبای جامعه منتظر را ترسیم مینمایند و این بزرگترین عبرتی بود که از قیام سیدالشهداء و بی وفایی اهل کوفه حاصل گشته و به میدان عمل کشیده شد...

 

 



کلمات کلیدی :
برچسبها:


خادم شهدا: محمدتقی امانی
شلمچه:


صبر رهبری بغض انقلابی ملت را تبدیل به حماسه ای ماندگار کرد

در آستانه حماسه نهم دی ماه؛

صبر رهبری بغض انقلابی ملت را تبدیل به حماسه ای ماندگار کرد

صبر رهبری و درایت و دوراندیشی آن بزرگوار بغض انقلابی مردم را به گونه ای هدایت کرد که در روز واقعه بسان آتش فشانی، فعال شود تا موانع سبز شده در راه پیشرفت این نظام حرس شوند.

 هوا تیره و تار شده بود، آب گِل آلوده و عده ای به دنبال ماهیگیری. هر کس که جا مانده بود کاسه گدایی را در دست گرفته تا سهم خود را از انقلاب بستاند. انقلابی که حتی برای آن قطره ای خون نداده بودند و یا اگر سیلی خوردند از ترس کبودی گونه خود، بسان بلبلی بر آشیانه دشمن ترانه خوان شدند.
زور و زر و تزویر سه ضلع مثلثی شده بودند که دوستان نادان را گرد دشمنان دانان جمع کرده و بسان سگان گرسنه در انتظار شکار، لحظه شماری می کردند.
تاریخ به انتظار نشسته بود تا ببیند آیا دوباره راس امام، آفتاب را شرمنده سازد یا نه. آیا دوباره هلهله کوفیان بر پیکر امام دل سنگ را آب می کند یا نه و آیا دوباره روشنایی به اسارت تاریکی در می آید یا نه؟

ادامه مطلب...

کلمات کلیدی :
برچسبها:


خادم شهدا: محمدتقی امانی
شلمچه:


استفاده 40 درصدی "اسرائیل" از گاز مصر

یک منبع صهیونیستی اعلام کرد که مصرف گاز طبیعی در رژیم صهیونیستی در سال جاری 25 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت، حال آنکه شرکت برق اسرائیل بالاترین میانگین مصرف گاز را ثبت کرده است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از رادیو عبری ، میزان مصرف گاز طبیعی در رژیم صهیونیستی در سال جاری به 5 میلیارد و 200 میلیون متر مکعب رسید و میزان گاز وارداتی اسرائیل از مصر معادل 40 درصد است.

در گزارش این رادیو آمده است که شرکت برق رژیم صهیونیستی به عنوان عمده ترین مصرف کننده گاز مصر 90 درصد گاز وارداتی را طی این مدت مورد استفاده قرار داده است.

این گزارش احتمال قوی می دهد که میزان مصرف گاز طبیعی در رژیم صهیونیستی در سال آتی به 6 میلیارد متر مکعب برسد.

دولت مصر در سال 2005 قراردادی را با دولت صهیونیستی در زمینه صدور سالیانه یک میلیارد و 700 میلیون متر مکعب گاز به این رژیم به مدت 20 سال و به ارزش 70 سنت به امضا رساند.



کلمات کلیدی :
برچسبها:


خادم شهدا: محمدتقی امانی
شلمچه:


<      1   2   3   4